Tävling #2 - Pocket, Rulle, Platta

Yo team!
Dags för andra tävlingen. Denna gång med flera olika vinster och flera vinnare. Man kan ju inte annat än hurra för mig, eller hur? Så gör det. Nu. Genast.

Det första av de tre priserna är boken "The Dirt". En självbiografi om skandalbandet Mötley Crüe's alla historier. Denna bok är bortom alla förväntningar. Något så detaljerat har nästan aldrig skildrats på detta vis. Deras extrema livsstil har bland annat inneburit att Tommy Lee gift sig med två internationella sexsymboler. Vince Neil dödade en man och förlorade sin dotter i cancer. Nikki Sixx tog en överdos, återuppstod från de döda och tog ännu en överdos dagen efter. Mick Mars sköt en kvinna och försökte hänga sin bror. Det är inte så sjukt som det låter. Det är ännu värre. Det är med avsmak man vill lägga ifrån sig boken och det är med spänning man inte klarar av det. Boken är en pocketvariant och är på dryga femhundra sidor. Enjoy, bitch!

Det andra priset är en riktig klassiker i filmsammanhang. "Ghost" tog världen med storm när den kom ut på biodukarna 1990. För att sammanfatta det hela rätt och slätt, Patrick Swayze dör. Demi Moore är ledsen. Swayze tar hjälp av Whoopi Goldberg att ta kontakt med sin fru. Goldberg blir först rädd över att hon faktiskt kan höra de döda, sen blir hon lugn. Kampen börjar. Moore tror på Goldberg, tror inte på Goldberg, tror på Goldberg... Ni förstår poängen. Handlingen är smörig och ganska förutsägbar. Alla får hela tiden vad man tycker att de förtjänar. Men det gör inget. Samtidigt som "Ghost" är rätt så förutsägbar, så är det den sjuhelvetes bra. Filmmusiken kan nog alla vid det här laget. "Unchained melody" med The Righteous Brothers har och kommer alltid att förknippas med succén "Ghost". Inte "bara en film", utan ett måste.

Pris nummer tre är en skiva från 2003, Ett av det årets mest hyllade album. Jag talar såklart om Elin Sigvardssons "Saturday light naive". Från ingenstans kom fröken Sigvardsson ned som en blixt med detta geniala sound. Kanske att succén hade att göra med producenten Lars Winnerbäck eller kanske att detta som hördes i våran öron var ett länge letat behov. Personligen så tror jag att det är en blandning av de båda. Winnerbäck som artist har jag inte mycket för, men som producent har han visat sig mer än bara nyttig. Han är rent av värdefull för den svenska musikindustrin. "Saturday light naive" innehåller hits så som "When it comes to you", "Where to start" och "Paper cup words". Har du inte denna skiva så är det rätt så jävla synd om dig. Men misströsta inte. Chansen finns här!



Ett, två eller tre? Vilken väljer du?

Hur du gör för att tävla:
1. Lämna en kommentar med samtliga informationsfält ifyllda.
2. Skriv vilket av de tre priserna du vill ha och (om du vill) varför du vill ha just det?
3. Tipsa någon om tävlingen här. Länka mig på din blogg, till en bild på din bilddagbok, skicka länken till en kompis på MSN eller berätta det via röksingnal. Allt är tillåtet bara du sprider ordet vidare.

Tävlingen avslutas på söndagkväll runt artontiden. Lycka till allihopa! Hej.
Madde

Jag vill ha boken, hade redan skrivit en kommentar om varför osv men det blev sidan kunde inte visas så jag skriver det igen, skaffa nåt mer pålitligare än blogg.se

stefan

Jag väljer nummer tre. För det första så gillar jag Elin Sigvardsson, och för det andra så har jag redan ghost och för det trejre så vet jag inte vilka "the dirt" är och har klarat mig ändå. Tretrion frammåt!

stefan

Jag väljer nummer tre. För det första så gillar jag Elin Sigvardsson, och för det andra så har jag redan ghost och för det tredje så vet jag inte vilka "mötley crüe" är och har klarat mig ändå. Tretrion frammåt!

Lena

Jag vill också ha trean, eller egentligen vill jag ju ha alla, bara för att det är roligt att vinna! Men måste jag välja blir det trean. Bara för att hon är cool och jag är cool och du är cool. Eller för att hon är himla bra, skulle man också kunna säga. Eller för att jag har förbättrat mig på högskoleprovet från 1,2 till 1,4! Det du! :D

Charlotte

Oh, här måste jag vara med och tävla känner jag. Boken "The Dirt" vill jag gärna ha, så jag kan läsa och bli förvarnad om vad som eventuellt kan hända när hårdrockarsambon blir stjärna...

martha

jag väljer nummer tre. har bara hört talas om Elin sigvardsson och det jag hör är bara bra saker! därför väljer jag nummer tre!

elin

jag skulle vilja ha nr 3, för att jag tror att den är väldigt bra :D gör så jag vinner den här gången också, tack!

Emma Karlsson

Jag skulle vilja ha boken därför att jag fortfarande läser boken jag började läsa i Österrike (länge sen vi var där ju). Jag behöver en ny bra bok!

Angelica

I want "The Dirt"! Jag borde vinna för att jag har otur i spel och otur i kärlek höhö.
;p

Amanda

Klart jag kan vara med i din tävling Pelle, eftersom du säger till så snällt! :) Jag skulle vilja ha Elin Sigvardssons skiva, helt enkelt av den anledningen att den är bra, men att jag inte har den än. Det har varit lite dåligt med skivköpen under studietiden faktiskt :)

Sara

Nummer 1! Jag vet ju iiiiingenting om dem. Kunskap är ju makt. Väsentlig eller oväsentlig! Det skulle ju vara skönt att läsa något annat är studielittertur om utvecklingspsykologi, barndomspsykologi och annat.

Anna

Jag vill ha Elins skiva. För jag tycker att min samling på totalt hela fem (5) cd-skivor behöver utökas. Och varför inte med en så bra tjej som Elin?

Om jag vinner så lovar jag att börja blogga igen. Vilket Madeleine (donken/kvistbro) tjatar om i stort sett varje dag! Vad gör man inte för en "Krambulle"?

Maria

Eftersom jag älskar Elins musik så skulle jag vilja ha den skivan. Boken verkar iofs också väldigt bra. Jaja, nu e jag med och tävlar iallafall, bara en sådan sak =)

Matilda

Jag vill ha bokeen ! För att jaa,hmmmm för att jag vill det :P Hahahaa

Pernilla

Jag väljer både två o tre :)

Anna/Syster

denna uppgift, var enligt mig väldogt svår... alla tre är lika intressanta. Men av den enkla anledningen att jag redan är väldigt insatt i "ghost-världen" sedan MÅÅÅÅNGA år och redan lyssnat på elin sigvardsson så att öronen börjat blöda, så är det nummer ett som kvarstår. Dock anser jag det vara av stor vikt att sätta mig in i hårdrockares liv, speciellt då jag brukar kallas för "rockbrud"... vad innebär det att vara rockbrud?? måste jag kanske dra en lina för att känna mig hemma i den branchen, eller räcker det med att jag är så tuff och stolt över att vara kvinna över huvud taget (och självklart utsrålar en pondus, som inte är vanligt..)
Kramar på er!

Emelie

Jag väljer nr.2 filmen av två anledningar: Är för det första nog en av de få som aldrig har sett den filmen och för att det verkar som att ingen annan vill ha den =)

Johan

Jag vill ju självklart ha Elins skiva, så grymt bra! Anledningen är enkel, jag ser till att du får lön med tanke på den stamkund jag är! Dessutom... Maria vill också höra skivan så då är vi två som får nytta av den! :D