Lägenhetstur.

Nu... nuuuuu har jag tagit kort. Jag är ingen fotograf. Jag har sagt förr och det bör sägas igen och fler gånger där till. Jag försöker ta utan blixt för att få den riktigt hemtrevliga känslan att synas. Men inte då, då blir det ett enda moln av virrvarr mina blixtfria bilder. Så att tänka på:
- alla ljus = energisparning och uppvärmning. Allt för att spara slantar. Vi eldar ljus till förbannelse.
- först på söndag kommer gardingerna våra med Kumla-expressen.
- och som sagt, bortse ifrån blixten.

Turen börjar i hallen (de små bilderna kan ni klicka större):


   


1. Taget från dörren. Rakt fram har vi vardagsrummet.
2. Dörren och den första "stora hallbiten".
3. Korridoren. Jävligt suddigt och fullsmockad med ljus.
4. Andra "stora hallbiten". Griffeltavlorna som jag så fint tillverkat hänger där.
5. Vrider en bit åt vänter och där ser man dörren till stora toan och ingången till köket.
6. Vrider man lite till så kommer "sovkorsningen". Till vänster Stefans rum och till höger mitt.



Mitt IKEA-rum ovan. Klart på så när som på lite spikande av sladdar och annat tjafs. Vidare mot TV-rummet.





1. Taget från öppningen. Vårat ena stora fönster och en av mina egenbyggda hyllor med en vägg prydd med den bästa av musik á la Bruce, Stones och Buddy Holly.
2. Liter mera till höger kommer fönster två.
3. Mer till höger ändå kommer soffhörna. Som är mycket snyggare utan blixt.
4. Bredvid soffhörnan ser ni de andra två hyllorna mina händer skapat. Fulla med TV-serier, telefon och ljus.
5. Rakt bakom soffan finns vad vi väljer att kalla "läshörna". Snarare mer en utfyllnadsvägg där vi ställde mer eller mindre oönskade möbler.





1. Stora toan. Bild tagen direkt från hallen.
2. Lite mer till vänster.
3. Lite mer till höger.
4. Den lilla toan. Tog skiten (haha) i samma veva.





1. Vi målad våra köksmöbler helt själva. Det blev grymt bra.
2. Diskbänken i all sin prakt.
3. Mikro, blomma jag fick av mor och mormor (luktar skitstarkt och kliar näsan) och köksfönstret.
4. Öppet skafferi och köks-TV. För att alla 92-kvadratare behöver köks-TV.
5. Köket i helhet, taget från hallen.

Det var allt. Jag suger på att fota som sagt. Jag vet inte hur många gånger jag bör säga det för att få det riktigt klargjort.
stefan

men alla de som bor på 94 kvadratmeter som vi då?

Lena

Shit, vad snyggt ni har det! Ni har verkligen jobbat bra, att ha fått så snyggt så fort! Jag är imponerad! Supersnyggt, verkligen! Vad härligt! :D

pernilla

alltså seriöst. Fattar du hur sjukt snyggt ni har det för att vara två killar som precis flyttat hemifrån till en studentlya-kollektiv? Jag är jävligt imponerad ska jag säga! Kan du inte kicka ut Stefan och låta mig bo där istället? Vårat lilla kollektiv kommer inte ens i närheten av ert snygga ikea-hem! congrats lads!

pernilla

alltså seriöst. Fattar du hur sjukt snyggt ni har det för att vara två killar som precis flyttat hemifrån till en studentlya-kollektiv? Jag är jävligt imponerad ska jag säga! Kan du inte kicka ut Stefan och låta mig bo där istället? Vårat lilla kollektiv kommer inte ens i närheten av ert snygga ikea-hem! congrats lads!

sandra

har nog aldrig sett någe så fint.. fina skivor på väggen å allt, hehe.. måste snart komma å hälsa på, ja, redan. ha

johanna

skitsnyggt hörrni! :D

Maria

Oj, vilken ordning ni har fått redan! Imponerande! Där kommer ni nog trivas strålande bra!

Madde

Det blev ju jättesnyggt, bra mycket snyggare än vad jag har lyckats med nån gång, men så är inte mina inredningsintressen så jättestora. Annars vill jag köpa burken med vetemjöl ni har köket, jag kommer och hämtar den i nästa vecka=)

syrran

haj haj brorsan!!!

satan vilken fin lägenhet!!! jag kommer snart å hälsar på. Måste bara få en lön först... jag tar med bubbeldrickat! :)

kramar i massor!!



ps. hälsa steff

Olle Nilsson

bra jobbat bror och snefan!

Amanda

Vad fint ni har det! :) Blir avundsjuk - hoppas att jag kommer att kunna inreda min läg. lika fint!