Tävling #4, Coldplay



Dags för tävling igen, gott folk. Denna gång tävlar ni om britterna Coldplays fjärde studioalbum, "Viva La Vida Or Death And All His Friends". Det är här jag brukar dra en lång visa om gruppen/artisten jag nämner. Men inte med Coldplay, det behövs ingen vidare presentation. Efter debutalbumet "Parachutes" så har bandet blivit en del av vardagsmusiken. Som om de alltid funnits hos oss. Lite som The Beatles. Och med låtar som "Yellow", "Trouble", "In my place" och nya hitten "Violent Hill" så kommer de en dag med högsta sannorlikhet bli de legender de förtjänar att bli.

Albumet finns i handeln den 13 juni, så det finns många anledningar att vara med och tävla om denna rykande färska platta!

Hur du gör för att tävla:
Svara på följande fråga: Vad gör dig förtjänt ett Coldplay-album?
Lämna svaret på en kommentar, där du också fyller i dina uppgifter. Du måste dessutom tipsa en eller flera vänner om denna tävling. Det är lite av en "ge-och-ta-situation som gäller här". Hur du tipsar är frivilligt. Du kan göra det genom att länka mig på din bilddagbok, på din hemsida, till en vän på msn, på din blogg, via ett SMS och så vidare... Fantasin sätter gränserna.

Reglerna är så lätta att du inte kan låta bli att inte vara med. Tävlingen håller på till och med onsdag kväll den 11/6. Skynda att vara med!
Lena

Åh, coolt!

Jag borde ju vinna för att jag är bäst! Eller, för att du är bäst? Eller för mina dåliga motiveringar? Eller framför allt för att jag behöver komma in i musikvärlden igen, jag behöver lite nya skivor, jag har knappt köpt en skiva sen i höstas. Det är riktigt illa, men jag har så lite pengar att jag inte har råd för fem öre. Därför borde jag vinna! (Och för att jag faktiskt tycker att Coldplay är riktigt bra)

Lena

Med att jag inte har råd för fem öre menar jag att jag inte ens har råd att köpa en skiva som kostar fem öre. Typ

Anna

Här är min länk till tävlingen :)



http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.2835614





Jag skulle så gärna vilja vinna denna till min pojkvän som älskar coldplay. Han är underbar på alla sätt o förtjänar verkligen nåt extra i vardagen ;D

Bloggtävlingar

Tack för tipset (:

Erika

Jag har egentligen ingen bra motivering till varför jag ska vinna denna skiva. Vil inte komma med nåt hycklande. Jag vill helt enkelt bara ha den!

Jenny

det som gör mig förtjänt ett coldplay album är att jag är ett troget fan av dem. älskar deras musik och kommer alltid att göra det! kan väl inte säga så mkt mer, hoppas motiveringen duger :)

coldplay.html" rel="nofollow">http://zipzo.blogg.se/1212436619coldplay.html

En Mölnbobos Liv

Jag diggar coldplay så jag är värd att vinna ett album, sen gillar min sambo också dem så varför inte glädja två personer på en gång :-)



Har länkat http://www.annakarlsson.se/blogg/tavlingar/ Scrolla ner en bit så hittar du länken.



min mejl: [email protected]

Martha

jag borde vinna denna skiva för att jag nehöver ny ny ny musik i huset! och på torsdag tar jag studenten så bara det gör att jag borde vinna- då blir det ju en bonuspresent för att jag har varit så duktig & stått ut med musikalen å annat som inte ens har varit roligt!

Tuva

Jag vill vinna för att jag aldrig får nog av bra musik :) Inte mycket till motivering kanske ...lägger till att jag är student och fattig och därmed har ett bristande musikföråd

Carola L

Länkart och klart - jag borde vinna för tat jag länkar till din tävling och för att jag inte äger en enda CD-skiva!

ida

oj, jag har inte gjort någonting särskilt... förutom att jag verkligen gillar coldplay och för att min andra coldplayskiva är totalt uttjatad...:)



coldplay.html" rel="nofollow">http://levandeljus.blogg.se/1212470338coldplay.html

lollo

Jag tycler att Coldplay är ett väldigt bra band. Jag tycker jättemycket om låtar som "Fix you" t.ex. Det skulle vara kul att ha deras nya album tycker jag för det är som sagt ett riktigt bra band som känns äkta och på riktigt.



Här är en länk: http://daloatf.blogg.se/2008/june/coldplay.html

Sandra

Jag ska på Coldplays konsert, så det skulle sitta fint med en skiva som jag bara kommer lyssna på! :D

Lena

För att vara lite ödmjuk tycker jag att en människa som inte äger EN ENDA skiva borde vinna, det är ju galet! Jag visste inte att det fanns såna människor!

Maria

Jag skulle hemskt gärna vilja ha Coldplays skiva av den enkla anledningen att jag alltid har gillat dem, men aldrig kommit mig för att faktiskt lyssna ordentligt. De förtjänar en lyssning!

josefine

Vad gör dig förtjänt ett Coldplay-album?

Vem förtjänar INTE ett Coldplay album? Alla förtjänar att låta deras musik omfamna en och beröra en med alla underbara toner som ger en fantastiska rysningar längs med ryggraden. Alla förtjänar att höra deras texter som går rakt in i hjärtat med en sådan oerhörd kraft att man aldrig kommer att sluta älska dem! Coldplays musik för mig är en oerhört fantastisk känsla som egentligen inte kan beskrivas med ord, utan som jag hoppas att jag kan få uppleva genom att vinna denna skiva!

Amanda

Jag tycker om Coldplay, men har tyvärr inte någon av deras skivor. Att bara smyglyssna på alla andras kan ju inte vara bra i längden. Dessutom har jag inte råd att köpa den själv :)

Martina

Min syrra ÄLSKAR coldplay och det skulle vara så kul att bara sådär spontant ge henne någonting som hon skulle tycker om (den skivan skulle vara perfekt;))

Hon är ju trots allt den bästa storasystern man kan ha!

stefan

Innan jag var och såg dem i globen så hade jag inte hört så mycket utav deras musik. Jag kände igen vissa låtar men inget annat. Innan konserten ägde rum så fick jag en lista med ett axplock med bra låtar som jag skulle lyssna lite extra på som de troligen skulle spela på konerten. Efter den konserten så drog du jag och Angelica till Åland på praktig någonting som jag tyckte var roligt (när vi var lediga) Nu Har jag deras skivor som har släppts och den nya skulle verkligen passa in i samlingen. :D Hare gött!