polisgris.


Oink! Oink!

Förut när jag var på McDonald's (och köpte kaffe, inget annat) så var det ett par poliser som grep en hög dude. Först trodde jag snutarna skulle köpa mat själva, de har ju för vana att äta en hel del på snabbmatsställen. Duden stod längst fram i kassan och skulle precis få sin mat, när de tog han. Det dumma är att jag faktiskt kände förakt mot poliserna, som var tvungna att agera precis då. Det är bara IQ-befriade nördar som blir polis, folk med låga betyg och med bra kondition. Märk väl att jag är jävligt fördomsfull och antagligen har fel. Det är nog de anarkistiska tankarna från "politisk filosofi"-kursen som smittat av sig. "Polisen har inte mitt tillstånd att agera som de gör", hehe.

Nä, ett laglöst samhälle, det vore något det...
EMMASJ

ja, den kanske gör de, men boken är jättebra!:)

har du någon favoritbok?

Liene

jag tror att just poliser har bra betyg, eller man kan ju inte veta.

Rosita

Våga säga nej till McDonald's Pelle!

Emma says style, love & rock and roll.

Stackarn som skulle stilla munchies och släpade sig till mcdonalds och så är grisarna där ;) Skämt å sido - jag tycker inte att du ska vistas på mcdonalds någemera - pundare & polisgrisar?! Är det det sällskap du vill ha? ;)

Vronkan

De borde låtit honom äta klart eller? :)

Johanna F

Yeeaaah, du verkar nice!

Anonym

Japp..såna är vi! ;)

Pjoltas

Så det så! =)

Anonym

Rätt igen Nilsson!

Sarah

Rätt igen Nilsson!

(igen då)

marika

min mamma är polis och hon är faktiskt smart ;)

anna

sådär tänker jag också. men poliser går ofta överstyr så är väl inte så konstigt att man tänke rså.

Heyli

haha ja man trodde ju att de skulle bli fler än de vart :p

baaaaaaaaaaaah

i ett laglöst samhälle hade du tagit makten och blivit kejsare med en stor trafikkon som krona!

Madde (maddepladder)

Sv: Okaj då! :)

Emelie

Haha, gillar din blogg, klockren ;)

Lena

hahaha!

anna

du har ju noll koll pelle. balmain är kung. så det så.

Dragana

Åh, jag kan inte hjälpa det, jag håller nästan med dig om det där.

Poliserna kommer i tid och otid och tar folk. Onödigt tycker jag. När de behövs finns de ingenstans, men när man tycker att de bara är överflödiga så finns det ännu fler av de där.. Suck!



(Svar: Jupp, brodering är bara hobby!)

lövet

dom kunde ju iaf ha låtit honom äta maten i bilen. eller på stationen. eller nått. :)

Jenny

Hörredudu Anarkist-Pelle, polisen sköter faktiskt bara sitt jobb. Eftersom att dom kom för att hämta knarkaren så hade dom antagligen fått ett samtal om att han ställt till med något, så då får han helt sonika skylla sig själv. Däremot så finns det alltid poliser som borde minst sagt sitta inspärrade själv.

Ann-Katrin

Jag känner snygga blonda polis(er), som är jätterara och väldigt skärpta. Och kvinnor. Så det finns kanonexempel på poliser. Fast det klart, det var några år som man inte tog in på polishögskolan alls om jag minns rätt. Det påverkar ju förståss när det inte kommer in nytt blod, precis som i släkter behöver yrkesgrupper färskt blod/gener från utsidan...