fem sanningar-grej, ni vet.


Ey, här är jag. Sitter på tåget på väg hem. Jag spar allt Göteborgsnack tills vidare. Istället kör jag en "fem saker ni inte visste om mig. Eller så gör ni det, för jag kan inte hålla reda på allt jag sagt". Lungt, ällä?

1. Det är äckligt hur mycket jävla respekt jag har för trafiken. Jag ogillar folk som ligger för nära bilen framför. Jag hatar när folk envisas med att köra nittio på en sjuttioväg. Jag pissar på folk som kör om en i en kurva och där med riskerar livet på sig själva, bilen de kör om och en eventuell bil som kommer körandes bakom denna kurva. Jag har en gång fått höra att jag kör "äckligt lagligt". Tackar fan för det, svarade jag då.

2. Jag förstår mig inte på folk som blir arga på att man inte svarar på SMS. Jag brukar ibland läsa och lägga ifrån mig telefonen och med flit känna att ett svar på meddelandet är överflödigt. Är svaret så jävla viktigt så är det bara att ringa.

3. Jag har en mörkrädsla som heter duga. Den kommer och går i perioder om varannan månad. Oftast grundar den sig i ångestfyllda beslut, mer än i själva mörket. Alltså har jag någon typ av jobbigt beslut att fatta ungefär varannan månad och sover då bättre om lampjävlen är tänd.

4. Piratpartiet är ett skämt och jag hoppas att ingen som läser det här faktiskt tänker rösta på de i EU-valet. Ett parti med nada politik (mer än FRA- och IPRED-lagarna) har inget i Europaparlamentet att göra.

5. Snålhet kan få mig att helt tappa lusten till att göra något roligt. Detta är ganska mosägelsefullt dessutom, då jag själv ofta påstår att jag inte har råd med det ena eller det enda. Men då är det oftast så att jag inte har har några pengar. Många jag vet (den som tar åt sig ska skjutas) lägger pengar på hög och har svårt att få tummen ur röven och bara gå på bio. Jag är nog den mest osnåla människa som finns. Vilket är både på gott och ont.

Reaktioner någon? Kör på!
anna

segt att sitta på ett tåg i den här värmen =/



jag har inte tänkt rösta på piratpartiet även om jag står helt bakom dem gällande ipred och fra. men håller med, de platsar inte i EU-parlamentet.

Anonym

hejhej jotack det är bra här faktiskt. gjort i helgen då?

Bitchassness

Håller med 2an helt o hållet.



Jag hade tänkt rösta på piratpartiet för skojs skull. För att jag inte är insatt eller följer politiken här alls..Men ska inte göra de nu ;D De kan förfan sluta med krig eller diktatur.

anna

ja perverst nära verkligen!



du skulle vart på andra långdagen pelle, grymt nice!

Sarah

Håller med om 2an.

Louise - Ur mitt eget perspektiv

Ja, jag säger som de andra. Piraterna är inte politik, bara en massa tyckanden!



Jag själv tänker rösta på Feministiskt Intiativ.

Mahahaha..

marie

hålller verkligen med dig på första. Jag hatar också sådant xD. Sedan kan jag erkänna att jag är snäl mot mig själv ibalnd men inte mot andra. jag kan må dåligt av att köpa mig något ibalnd i en hel dag så de är verkligen något jag måste och försöker få bort xD väldigt jobbigt i längden haha :P

Jens

Jag röstar PP ;p Vi måste ju visa att vi människor inte vill bli bevakade som nå fångar på ett fängelse.



Tycker inget övrigt parti är "bra" egentligen för att vara ärlig. Miljöpartiet är ju bra för dom tänker på miljön, men dom högsta inom MP kör runt i stora stadsjeepar som slukar? Alla partier är fel.



Jo men med rymdresan så får man genomgå kurser och sånt för att du ska "klara" resan.. ;p

Anonym

Tjaa! läget?:) var länge sen du var först med att kommentera några av mina inlägg;)

novembersara

Håller med om det där med smsen :D

Emma says style, love & rock and roll.

Jag hade lätt kunnat lägga in alla fem punkter på min blogg och stå för dem med exakt samma motiveringar som du! haha. kändes nästan lite creepy.

Frida

Duktig du är som kör lagligt.

Men jag anser att man måste köra fort på landsvägarna i Norrland. Mycket fortare än hastighetsbegränsningen. Helst så fort att man liksom kör igenom älgarna som står på vägen.

sabina

Håller med dig om 1;an (och 2;an) folk som kör för fort.. tänk om det händer en olycka och folk dör.. kul att ha det på sitt samvete för om man kört lagligt så kanske olyckan aldrig hade hänt

lisa

Oj, jag är likadan på ettan och trean, det är härligt att bo i norrland på sommaren för det är ljust hela sommaren på nätterna hela tiden är det ljust, i skrivande stund är det ljust ute, fatta va härligt.



jag blir sur ibland när folk inte svarar på sms, men inte sur på riktigt, bara lite men äh varför svarar du inte.



jag har telefonfobi så skulle aldrig få för mig att ringa istället ;P. Men visst folk jag känner kan jag ju ringa till men äh, nu blev det här knasis ju.



hoppas du har det fint fina pelle

nu ska jag gå och snarka! eller snarkar gör jag inte, men i alla fall.

Kalle

1. Eller dom som inte blinkar.. står man å vänar i en rondell eller nåt sen bara svänger dom av lite tidigare än man tror..



4. word!

Lena

höh, du skulle nog inte vilja åka bil med mig.. haha

fast jag kör bra, det säger pappa. bara lite fort ibland. men jag har respekt för hastighetsskillnader, så kör jag i 100 på 90-väg så sänker jag till 80 på 70-väg. så det så.



och du, den där mörkrädslan vet nog alla om vid det här laget? ;)



och jag hatar också snålhet, fy fan! men jag gillar ju verkligen att spendera också, det har du väl aldrig märkt? ;)

Trees

mörkrädlan är du inte ensam om dupelle! men vi alla är ju mesar innuti :)

Å jag måste säga att snåla människor är bland de värsta jag vet också.. Nu drar jag ett lamt exempel, men Ä-N-D-Å

Vän 1 har ett tuggummipaket, tar ett tuggumi och stänger paketet igen.

En nära vän 2 mittemot sägeR: Åh, kan jag inte få ett?

Vän 1 säger då: nee.. alltså jag har bara 5 kvar..

(???) det där är ju bara pinsamt så man har lust att doppa hennes huvud i toan.

Emelie

Det är bra att du kör lagligt, det ska man göra! Jag borde köra lagligare..

Kram

E L I N

Håller med om PP. Är man emot IPRED och FRA kan man likagärna rösta MP eller V. De har i alla fall en politik utöver fildelningsfrågor.

anna

ey guten morgen!

anna

nej inget sommarlov här än inte, men det känns väldigt nära just nu :) skola idag eller?

nina

hiiiiiihihihihihihi, jag veeeeet! :D



Jennie och Exxa

Haha ja hon är ganska cool. Ibland funderar jag på om hon inte är någon slags hybrid :)

filippa

lär dig stava, välj ett språk och håll dig till det. Och försök att inte låta tuff i en texten, "asså, det är sjukt så jävla mycket respekt jag har för trafiken!".

anna

men hallå har du bytt bild nu? whyyyy? :P

Natalia

"äckligt lagligt" duktigt!:D

Sanna

Sv: haha tack=)

men du, snyggare än kissie säger ju inte så mycket direkt;)







sofia

piratpartiet är det värsta jag vet. haha dom är fan pinsamma

ROXY

tycker det är bra att du har respekt för trafiken, inte många som har, folk bara stretar iväg. jag kommmer aldeig ta körkort minsann :p

sandra

hatar snålhelt.... klart slut

Madde

Nä det här visste jag redan, eller blev inte förvånad av att läsa

Malin

du ska kanske inte åka bil med mig. HAHA.

Emelie

SV: Jag skyller på Kristoffer, man brukar ju imitera den man åker ofta med.. =P Men jag kör aldrig med högre hastighet än 30 förbi en skola, det är nåt iaf!

Dylan

Hahaha, grym bild! ^^

Emil

humm, jag är nog inte mörkrädd ;)

Hälsoflickan

Haha är precis likadan när det gäller svar på sms! Jag är värdelös på att svara och folk blir jättearga. Men som du säger, om de vill ha ett svar snabbt så är det väl bara o ringa!

Mia

håller med om piratpartiet. ;s