förolämpningsgrodor.


I min jakt på märkligt mänskligt beteende så har jag sprungit på ännu en skara människor som är värda att vändas ut och in på och tuktas jävligt hårt. Har någon, liksom jag, stött på personen som förolämpar sina medmänniskor hej vilt, kors och tvärs, och sedan försvarar sitt beteende genom att kalla det "ärlighet"?

"Fan vilka fula byxor du har!"
"Men varför säger du så?"
"Vadå, jag är bara ärlig, hallå?"

Wöw! Honesty in my heart, bro!

I mitt tycke så är gränsen mellan förolämpningar och ärlighet inte så jävla liten. Tvärtom! Gränsen är så fet att en bisonoxe kan gå på den. På bredden. Samtidigt som den föder en två meter lång kalv. Ärlighet är att erkänna något eller svara uppriktigt på en fråga. Inte att spy sin galla på var och varannan stackare man stöter på.

Det här är varför Sverige borde ha uppförandebetyg. Eller införa disciplinskolor. Eller återinföra skolagan. Så att folk inte ska växa upp och bli one liner-mobbare.

Som sagt - folk är idioter. Tills motsatsen är bevisad.

Uppdatering: Nä, jag pallar fan inte bloggen ikväll. Tillbaka imorgon. Med full stryka.
Vad gör ni ikväll?
Izze

Fan vad jag håller med. Var på banken nyss och blev servad av världens otrevligaste bitch. Fast är det typ inte-ärligt-utan-taskigt att kalla henne för det? Äh, iallafall. Bitch var hon ja.

Emma says style, love & rock and roll.

åh de där idioterna är den värsta sorten som maskerar sin nedsättande och direkt elaka attityd genom att säga att det är ärligt.



yäääck. det spelar ingen roll. helvete det finns sjukt mkt folk som jag tycker har fula byxor men inte fan går jag runt på stan och stoppar varenda jävel som inte klär sig enligt min smak och säger att de är fula...

Miss Dramaqueen

Ja, eller typ kompanistryk, man går ihop ett gäng när man tröttnat på ärlighetspaddorna och "löser problemen" =)

Madde

WORD! människor kan gå och dö

made of awesome

agree! =_= Otroligt respektlöst att fälla såna kommentarer..

stefan

Eftersom min vardag mest bestå i statistik nu kan jag inte sluta att fundera på vad det är för "sorts" människor som mest faller inom epitetet "dumma i huvudet". Och med vilken sort menar jag om det är högutbildade, lågutbildade, medel eller om det helt enkelt är de outbildade?

Gun

Jag håller verkligen med dig! Det är bara att såra i onödan att fälla såna kommentarer. Det är skillnad om någon ber om ens åsikt, och inte ens då uttrycker man sig hur som helst tycker jag.

Anonym

Jag håller verkligen med dig! Det är bara att såra i onödan att fälla såna kommentarer. Det är skillnad om någon ber om ens åsikt, och inte ens då uttrycker man sig hur som helst tycker jag.

Korven

kan man inte vara ärlig när folk frågar och hålla käften när man bara tycker?

Caroline

Haha, jag trodde att nån jävel skulle ha klagat på grodan :)

Stella

är osäker på om motsatsen kan bevisas. har tappat lite tilltro för det mänskliga släktet.

Myaraq

Vi är like bro. Sjukt lika.



Jag lever lite efter devisen, om man nu vill kalla den så "ny dag, nya idioter"

Ivana

Helt rätt! Jag är ärlig OM man frågar mig efter min ärliga åsikt. Annars så håller jag käften om man har apfula saker på sig. :)

Johanna

folk är verkligen idioter! =)

frida

Har varit med om exakt den situationen "men hallå VAD är det för byxor du har på dig!?". Min teori är att personen i fråga har så dålig självbild att han/hon är tvungen att trycka ner andra för att själv må bättre. Instabila idioter! ;)

M

helt rätt. har en kollega som är precis sån. sjukt tungt att jobba med.. men hon är ju såklart bara "ärlig".. (förresten, den där tvångstanken du har med att du måste svara på ALLA kommentarer.. det behövs inte gällande mej. eftersom jag inte frågade någonting är det helt okej. ville mest bara hålla med dej offentligt för en gångs skull)

Jenny

det där var seriöst det bästa jag läst på länge, du har helt sjuuukt rätt!

Jag fyller 21 :) börjar bli gammal nu, höhö.

Aurora Studios

Så klart, folk är aldrig kloka och kommer aldrig bli några man förstår sig på. Som min klasskompis som inte hört av sig på sex år. Det första han gjorde var att fördöma mig för att jag inte skaffat barn. Han tyckte att jag redan vid 25 års ålder är för gammal egentligen. Tack, som om jag inte kan känna rynkorna växa redan liksom.

Fast man kan ju fråga sig varför det finns idioter kvar när alla håller med om att folk är idioter... ^^

lisa

mm hatar såna. vi ses i morrn pellsis! är det okej att jag kallar dig för pellsis förresten? vet inte varför jag börjat kalla dig för det hahaha.

Matilda

Jo, jag kan hålla med. Men om det däremot hade varit någon som hade frågat så är det klart man ska vara ärlig.



"Gillar du mina nya byxor?"

"Nej"



Simple as that! Men jag förstår skillnaden som du poängterar.

milla

Du slår huvudet på spiken. Det är sådana "ärliga" människor som ger ärlighet ett dåligt rykte. Må de brinna i sin egen ärlighet i efterlivet.

A

Avskyr såna människor!

Som när man kommer till jobbet och känner sig helt normal ut, och ser ut precis som vanligt, men får kommentaren (lite låtsat förskräckt): "Oj, är du FÖRKYLD?".

Man bara, "näää", och får svaret "Jaha, du SÅG så förkyld ut".



Ok! Härlig start på dagen! :/

Micke

Håller helt med. Var i London nyligen och sönerna förbluffades över hur artiga och trevliga engelsmännen var. Vi har mycket att lära i beteende av dem.

Micke

Håller helt med. Var i London nyligen och sönerna förbluffades över hur artiga och trevliga engelsmännen var. Vi har mycket att lära i beteende av dem.

Tess

Sånt har jag råkat ut för. Det är verkligen stor skillnad på när folk bara spyr galla runt sig och när någon yttrar en åsikt om man frågat dem. Sedan så är det folk säger om stil m.m. endast en persons åsikt så varför bry sig? Trivs man själv så är det huvudsaken :-) Fast tyvärr kan man bli neddragen av sådana kommentarer ibland :-/

PJOLTAS

Japp, du har helt rätt! Folk är dumma i huvudet! Pjoltas kollar på "Ullared" bara för att smälta in i "Dum-i-huvudet-skaran".

=)

.

http://pjoltas.se

mr. addspirit

hatar dig pelle

Emil

Alltså, jag är rädd för grodor...haha

Maja

haha du har så rätt så!

Miss Curious

Håller med dig helt! Finns en del "energitjuvar" här i världen som tydligen mår bra av att kränka andra.

Usch!

Vic

Ja, snälla. Inför uppförandebetyg. Det behövs!

Eva Linder

Håller med, uppfostra hela svenska folket. Jag håller på med min yngsta som är 12 år och alltid fäller elaka kommentarer;-) Vi får ofta skämmas!

nathalie

usch att det ska vara så! gjorde slut med en kompis som var "ärlig". hujeda

Anneli

Min gamla klasskamrat var sådan, jättejobbigt. Men som tur är har vi ingen kontakt längre, haha!

Frida

så sant! hade en tjej i min gamla klass som gick och sa sådana elaka saker hela tiden. typ: men VAD har du på dig?. det roliga var ju att det var hon som klädde sig knasigt, haha ;)

emmy

Kan väl inte göra annat än att hålla med om det du säger. Alla är idioter på ett eller annat sätt, dock finns det bättre och sämre idioter!

Själv är jag väl en sån där puckad idiot som lever livet med ett leende på läpparna ^^

Cissan

WORD!

Neha

Folk är idioter ja, finns ingen tvekan om saken

Ellie

Hade vi haft betyg i uppförande så hade mer än halva skolan blivit underkända, helt klart.

Det hade däremot varit mycket trevligt om vi kunde låsa in de som inte uppför sig i källaren.