buyingdock.


Om mindre än en månad så drar jag och Rom-gänget till Köpenhamn. Här om dagen kirrade jag en reseguide för den danska huvudstaden. Lite fördomsfullt så antog jag att allt den skulle säga mig var "gå och se Den Lille Havsfrue, promenera längs Nyhavn, besök Tivoli, undvik Strøget och drick en jävla massa öl! Köpenhamn avklarat!".

Tji fick ja bah azzåh lol!

Ska man följa den här boken till punkt och pricka så får man lov att utesluta ölen. Vilket inte kommer på frågan. Har ni varit i Köpenhamn? Vad får man inte missa? Vad kan man olla på?

Tre dagar jobb kvar tills ledigheten. Som sagt, verkar jag off så vet ni!
Lena

pelle, sluta vara besatt av ollandet nu, jag börjar tröttna. till och med jag, liksom! ;P

och ja, köpenhamn är nice. men jag har kass koll, en av mina gamla bästa vänner bor ju där, så jag har hälsat på henne.. borde jag göra igen snart. men i alla fall, jag har inga tips men missa för guds skull inte ölen. för gud gillar öl. och öldrickande folk. det har jag lärt mig i egoinas blogg.

stefan

Ariel finns väl inte ens kvar i Danmark, är inte den på någon utställning någonstanns i världen?

DD

Varför frångå ett vinnande koncept liksom?



1. Tivoli - check!

2. Nyhamn - Check!

3. Lille Havefruen - ähum??? vart e de?

4. Ströget - ligger liksom påvägen mellan Nyhamn och Tivoli. Svårt att missa som faen - CHECK!!!



Och till varje "check!" krävs minst 2 Tuborg och 2 Carlsberg och två röde pölser.



Nåså för fän! Så tar vi en lille en! Hvergang!

Emma says style, love & rock and roll.

TIVOLI - inte missa, inte missa! Och alltså den lille havsfrue är faktiskt ett måste. Hur tacky det än är!

Lisa

nä vill också åka utomlands! KUL DU!!!!!!!!!!!

Fabian

Det bästa med skåne är köpenhamn!



Du måste åka till christiania, om inte för att bli pissbäng och snöa in på saker så för att se det!

Annars är det bara öl som du handlar överallt och dricker överallt!

anna (den nyare och bättre versionen)

Jag har varit där när jag var fem. När vi var på Tivoli så ramlade jag ner i en fontän och fick gå hem. Så jag föreslår att du ollar den fontänen om du skulle komma förbi den.

Lola

Lille havefrue är i Kina på semester. Tror de har nån reserv eller nåt annat i hennes ställe.

Så henne kan ni ju skippa. Annars är det Ströget och Tivoli, diverse museum och slottet som väl är de stora sakerna i den stan. Kanske gå på Magasin och Illum om man känner för det, det är två stora varuhus. Nuförtiden har Fisketorvet eller nåt sånt öppnat med, har inte varit där men det verkar vara ett sjukt stort ställe.

Anonym

sexig fot!

Himmel unt Pannkaka!

Misstänker att man måste dricka en jävla massa öl för att stå ut med och förstå danskan. Men det kanske bara är jag.

sandra

tivoli är väl typ obligatoriskt? christiania också. fast kanske på dagen, haha.

Rosita

Najs Pelle! (Y)

Madde

Kristiania om det finns kvar.

wingers

det bästa med köpenhamn är LUUUUND, bitches! hur åker ni ner? flyg eller tuff-tuff-tåååg?

Geccod

Jag tänkte kommentera redan i förra inlägget om att dina ollningar börjar likna en fetisch värre än fötterna och katterna. xD



Kul med Köpenhamn förresten! Har aldrig varit där, men efter vad jag hört så finns det vissa kvarter du absolut ska hålla dig undan. :P

anna (den nyare och bättre versionen)

OJ NEJ HJÄLP! Det var mobilen som ringde upp i fickan. Förlåt, *skäms*

anna

men vadå har du adrig varit i köpenhamn?? jag tipsar om nyhavn, christiana (mest för att ha varit där för det är fan en upplevelse) och ÖL!

Myaraq

DU SKAL TIL CHRISTIANA.

Johanna

oh köpenhamn är nice.....mkt ställen och hälla i sig vin på s

anna

pelle sluta jobba så förbannat mycket när jag är sjuk och har tråkigt!

Kalle

ah! pele! vi planerar copenhagen! har du några tips.. eller dom kanske du kommer med efter besöket!? men boende.. var bor man billigt? ströget ska ju va najs. och bolighus eller vad det heter! om man gillar inredning ;)

Huskatt

Tivoli/Backen :D

Och hamnområdet är inte fel om man är hungrig.

jessicapanda

jag blir sugen på bollen du äter! jobbigt

sanna

i was on klassresa i köpenhamn i nian. Det roligaste vi såg var nog bilen som det stog "vi soger alt mellen himel og jord" (okej jag vet inte alls om det stavades så men). Jag tror inte du ska olla den, om du inte vill komma hem emd aids dvs. Men då kan du nog dra på dig det på roligasrw ställen.



om jag skulle åka till köpenhamn igen så skulle jag absolut besöka christiania, verkar awsome. Kul historia också.

anna

haha nej nej inte min syster, min bästa barndomsvän :) och det är nog första gången jag hör att vi är lika :)

A

Funderar mest över varför du skrivit "Buyingdock" istället för "Buyadock"...Buy a dock...Köp en hamn...

hälsn

/Störd människa :D

Anonym

have fun

Båstadgrabb!

Billigt boende=

Sjömanskyrkan precis vid Nyhavn!



Missa?

Erotikmuseet!:)

Glyptoteket!



Anna

Jag skrev en hel reseguide till dig som försvann... heja blogg.se. Jag gör ett försök till innan jag hivar ut datorn/internet/bloggen genom fönstret. Lyssna nu på en äkta helsingborgare och ett Köpenhamn-fan: First of all, det känns jävligt exotiskt att du köper en reseguide över Köpenhamn (för någon som har sex ggr längre till sin egen huvudstad än danskarnas.) För det andra: Kolla om Icebar har öppet, det får du i så fall inte missa. Det är inte Ishotellet, men idéen är densamma. Sedan om vi ska "Go pensionär" finns det massor av mysiga parker, besök turistbyrån eller google maps och hämta en karta. Marmorkirken är jävligt pampig. Havfruen har ju simmat till Asien och du vill inte gå hela den låååånga vägen ut på piren för att se kopian, tro mig. Liten är hon också. Tivoli är ju en klassiker, men jag föredrar verkligen Bakken. Det ligger i och för sig några tågstationer norr om stan och kräver nästan ett heldagsbesök, men det är platsen för en öl i solen och över hundra år gammal berg- och dalbana. Sen finns ju zoo, men det är rätt synd om djuren där. Och Christiania förstås. Det är synd om djuren där med. Kanske. En upplevelse, speciellt på kvällen när de eldar i tunnor överallt och lullar omkring. Härlig stämning, men hoppas du inte får hösvuva av gräs... Sedan är Planetarium coolt, om man kan leva med danska eller engelska till filmen. Duken går runt hela salongen och allt det där som hör till. Det finns massa, massa mer att göra i stan. Pissa är däremot omöjligt i dagsljus. Ät inte på stöget, det är dyrt och ingen höjdare. Nyhavn är platsen för en öl och ett smörrebröd om du känner dig rik. Annars någon av sidogatorna till ströget, det finns massvis med restauranger, både bra och dåliga. Guinnes world records finns ju på ströget om man är sugen på det, eller erotikmuséet lite norr om. Kolla om det är några coola utställningar på g, har bland annat sett "Bodies" i Köpenhamn. (Konserverade och upphackade riktiga människor). Well, det var några tips i alla fall. Trevlig Köpenhamnsresa! Det är en stad att älska. Om du ska olla något så ta kopian av havfruen, den riktiga får aldrig veta...

Anna

Jag skrev en hel reseguide till dig som försvann... heja blogg.se. Jag gör ett försök till innan jag hivar ut datorn/internet/bloggen genom fönstret. Lyssna nu på en äkta helsingborgare och ett Köpenhamn-fan: First of all, det känns jävligt exotiskt att du köper en reseguide över Köpenhamn (för någon som har sex ggr längre till sin egen huvudstad än danskarnas.) För det andra: Kolla om Icebar har öppet, det får du i så fall inte missa. Det är inte Ishotellet, men idéen är densamma. Sedan om vi ska "Go pensionär" finns det massor av mysiga parker, besök turistbyrån eller google maps och hämta en karta. Marmorkirken är jävligt pampig. Havfruen har ju simmat till Asien och du vill inte gå hela den låååånga vägen ut på piren för att se kopian, tro mig. Liten är hon också. Tivoli är ju en klassiker, men jag föredrar verkligen Bakken. Det ligger i och för sig några tågstationer norr om stan och kräver nästan ett heldagsbesök, men det är platsen för en öl i solen och över hundra år gammal berg- och dalbana. Sen finns ju zoo, men det är rätt synd om djuren där. Och Christiania förstås. Det är synd om djuren där med. Kanske. En upplevelse, speciellt på kvällen när de eldar i tunnor överallt och lullar omkring. Härlig stämning, men hoppas du inte får hösvuva av gräs... Sedan är Planetarium coolt, om man kan leva med danska eller engelska till filmen. Duken går runt hela salongen och allt det där som hör till. Det finns massa, massa mer att göra i stan. Pissa är däremot omöjligt i dagsljus. Ät inte på stöget, det är dyrt och ingen höjdare. Nyhavn är platsen för en öl och ett smörrebröd om du känner dig rik. Annars någon av sidogatorna till ströget, det finns massvis med restauranger, både bra och dåliga. Guinnes world records finns ju på ströget om man är sugen på det, eller erotikmuséet lite norr om. Kolla om det är några coola utställningar på g, har bland annat sett "Bodies" i Köpenhamn. (Konserverade och upphackade riktiga människor). Well, det var några tips i alla fall. Trevlig Köpenhamnsresa! Det är en stad att älska. Om du ska olla något så ta kopian av havfruen, den riktiga får aldrig veta...

Anna

Bara för att de inte gick de första fyra gångerna var jag tvungen att ta igen det med att skriva in samma kommentar två gånger... och nu blir det en tredje kommentar från mig. Men det ser ju alltid bra ut med många kommentarer, right?

Erica

Nice med köpenhamn! :)

fifi

Jag ska dit om två veckor, så jag kan skriva en egen guide till dig!



Jo, lite sorgsna är de allt, men jag vet inte, jag njuter nog lite av elände...

Frida

Jag har ett tips! De två senaste gångerna jag har varit i Köpenhamn har jag och mina vänner gått till ett ställe som heter Australian Bar, så grymt! Ligger på en sidogata till Ströget. Googla vettja! Lätt värt! Allt från dansgolv till liveband och biljard- på samma ställe ;)

Anonym

anmäl dig till veckans blogg om du vill :)

ellie

Hoppas att ni får kul där iallafall!:P