Storken har varit framme.

Blondinbella är preggers. Har en bulle i ugnen. På smällen. Uppknockad. Så nu har kvinnan alltså sjutusen egna företag och snart en fullfjädrad kärnfamilj. Om en annan har panik? Nej då. Nej. Nej fan. Nej. Inte alls.
 
...
 
Flämt åsido. Av alla bloggbebisar som någonsin fötts ute i landet, så är den här den första som väcker ett uns av intresse hos undertecknad (#manlyman). För jag tycker i regel att "mammabloggar" inte är värst underhållande. Eller barn överhuvudtaget. Ofta blir/är kidz online så onyanserat framställda med "rosaskimmer" och carpe jävla diem. Och så tvingar päronen sina glin att posera med nystoppad korv iklädda kockmössor samtidigt som blogginläggen får etiketter som "pysseldag" och "mys med familjen".
 
Örk.
 
Undantaget (så här på rak arm) vore väl Lady Dahmer, som skriver både om föräldraskapets bra och "mindre bra" stunder. Jag, partisk? Kanske det. Vi är ju trots allt bästa vänner, jag och LD (även om bara en av oss är medveten om detta för tillfället). Men jag gillar när man skriver om livets sura stunder.
 
Det säger väl mer om mig, antar jag.
 
I alla fall, jag hamnar på sidospår. Det jag skulle säga var ju grattis till Blondinballe och Odd Molly. Fan vad kul! Lite kul kuriosa är ju också att BB var den första blogg jag började läsa. Då var hon endast 16 år gammal. Syndigt ung med andra ord. Syndigt. Ung. Graow.
blondinbebis - forever alone talar ut - framtida entreprenör
SannaM // lärare ~ normkritiker ~ lesbisk svenssonmamma

Nä, alltså att läsa om folks rosaskimrande fluffvardagar med barnen, när de myser framför tv:n, käkar popcorn och hittar på skojiga familjeutflykter är väl sådär underhållande... Vad är meningen? Visst, ibland kan jag också slänga upp ett sånt inlägg, men mest för att övertyga mig själv om att småbarnslivet KAN vara härligt också ;-)

Bloggbebisar och kändisbebisar intresserar mig föga. Det enda som möjligtvis är intressant är att höra vad de små liven ska heta, för jag är namnfetischist. Vad tror du, vad kommer Oddbellas barn få för namn?

Svar: Värt att notera dock är ju att alla FÅR skriva vad fasen man vill i sig egna blogg, men alla kan ju inte gilla allt hela tiden ;) Många gillar ju uppenbarligen rosaflufffluff, så låt gå för de.
Pelle

asomianna

Ja en sak är då säker, det kommer knappast att bli ett "könsneutralt" namn liknande Kim, Eli, Loa, Mika eller Charlie.

Svar: Nä, det har du nog rätt i. Men alla kan ju inte heta könsneutrala namn heller. Blir ganska dålig variation på namn då. Sen kan man ju istället fråga vad som gör ett namn könsneutralt och inte - det är intressant!
Pelle

Anneli

Fan, kvinnan är bara 3 år äldre än mig. Okej visst jag har en klasskamrat med knodd, men det är inte samma sak. MEN DET HÄR. Jag känner lite av din ångest. Vad fan. Du gör roliga gif:s i alla fall, det gör säkert inte BB. Trösta dig med det! Plus att din blogg är roligare.

Kim

Här är ett till undantag om man vill slippa läsa rosafluffmammabloggar: http://www.meekatt.com/ Hon skriver mycket om det som INTE är kul med att vara förälder.

Svar: Ja, Meekatt är lattjo! Hade med henne i min julkalender i julas! Imma fan yao!
Pelle

Maria - Ett norrsken i Linköping

Och jag får ångest för att hon är yngre och är med barn. Jag tror till och med att hon är yngre än min lillebror(!).

Svar: Eller hur! Men ey, man får inte räkna framgång i livet efter andras barn. Jag är fan jävligt nöjd med att inte ha barn, för det verkar så DJÄVULSKT jobbigt att ha barn. Något kopiöst energidränerande.
Pelle

Marie

Spiderchick är också bra då hon också skriver om de mindre bra sidorna med att vara förälder, och med humor på det. :)

Svar: Ja, jag gillar Spider! Hon är cool!
Pelle

Ellet

Det värsta med barnbloggarna tycker jag är att de ofta är så sjukt jävla tråkiga. Kan inte rå för det, men rena och raka berättelser om barnkalas och idag är hen snorig, det är ju redan tristessdöden.

Svar: Word. Sen är det också mycket upp till hur bloggen skrivs i min mening, snoriga kids kan vara kul om det skrivs med lite "ironi" :P
Pelle

concordelia

Håller med Ellet, barnbloggar är sjukt tråkiga! Brukade läsa Spiderchick innan men sen det började handla om nästan bara barn så.... Gäsp. Och Blondinbella, orka bry sig. Jag känner liksom inte någonting för den "nyheten", det rör mig inte i ryggen. Saknar nog någon kvinnogen som gör att man blir rosafluffig av bebisar.

Svar: Kanske det var jag som tog din kvinnogen då, eftersom jag är lite spänd på BB's bebis? ;)
Pelle

Mari

Egentligen så gillar jag inte Blondinbella, men det var genom hennes blogg jag hittade din. Du hade skrivit nån kommentar, så jag klickade mig in här hos dig. Så jädra bra liksom! :) Spank you BB.

Svar: Men vilken tur för oss alla då!
Pelle

JUNITJEJ

Jag har lite svårt att förstå att hon är gravid ärligt talat.