Ett riktigt "svårt" boktips.

Här sitter jag med könet fritt och läser i soffan. Nä, bara skoja - I don't read! Haha! Skoja igen. Har kalsonger på mig. Så jag plockade upp den här boken häromveckan - "Besynnerliga Barn".

Den är bra! Jag är rätt säker på att det är en så kallad "ungdomsbok", för det är det enda jag lyckas plocka på mig. En ba "oj, kolla den här boken, vilken intellektuell hjärngymnastik - jag köper den" och så råkar man köpa en bok om tonåringar med mystiska krafter. Som "Hungerspelen" på LSD. Oooooooch köpte också uppföljaren precis. Klick, klick från Bokus.

Läser ni något just nu? Säg till om ni vill ha riktigt skitnödiga tips! Typ "Bröderna Lejonhjärta" eller "Kalle Anka pocket".

Hehe.

Detta är iPhone-inlägg nummer två. Det tar sig, det tar sig!

Besynnerliga barn - bitches and books - books and bitches
Johanna

Minns att jag försökte läsa den när jag själv var tonåring (vilket inte är så länge sen, mvh 23-åring) men var inte så intresserad av böcker i a la Hungerspelen då. Nu är dystopier i princip bara det jag läser. Det och Harry Potter (för typ femte gången). Men nu när den här är film så är jag ju lite sugen på att prova läsa igen!

Svar: Vadå, är "Besynnerliga barn" en bok om har några åt på nacken alltså? Hade fått för mig att den var hyfsat ny. Men läs på - jag gillar den!
Pellespersonliga.se - Pelle Nilsson

Marie

Jag har ju tänkt att skaffa den där! Det får bli nästa lön... Denna lön beställde jag Harry Potter and the Cursed Child. Inte fått den ännu. Inga stora förväntningar dock, men vad ska en göra när en inte kan gå på teatern?

Svar: Jag är inte ALLS sugen på den "boken". Återkom gärna med hur du upplever den!
Pellespersonliga.se - Pelle Nilsson

Katten Jones

Jag läser A Clash of Kings just nu. Så har jag smått påbörjat Triggerwarning. Någonstans, fortfarande nedpackad sedan flytten förra året, ligger en halvläst Hitchhikers Guide to the Galaxy och även Lida som började bli så obehaglig att jag var tvungen att pausa (och jag är ett stort fan av skräck, men hon är fan obehaglig den där). Dåligt med läsro så alla böcker går långsamt. Fast det är härligt ändå!

Svar: "Lida" visst är det Stephen King? Jag vill minnas att jag verkligen gillade den filmen. Kanske skulle försöka mig på den boka också!
Pellespersonliga.se - Pelle Nilsson

Isabelle

Varvar Nietzsches 'Så talade Zarathrusta' med lite lättare lektyr, just nu Stalker av Kepler. Faaan va Kepler-människorna skriver bra alltså! Är cirka 99,9% säker på att jag har en stalker nu, särskilt när jag släcker lampan och kollar mot garderoben... Gah! Så bra!

Svar: Jag började läsa "Hypnotisören" men alltså... jag vet inte? Men mina päronen säger båda att de blir bättre för varje bok. Så kanske borde de ge en chans till
Pellespersonliga.se - Pelle Nilsson

Marie

Jag läste ut Harry Potter and the Cursed Child för ett tag sen, och nu när Bokus ville ha en recension av mig så kom jag på att du ville att jag skulle återkomma! Så du kan få ta del av min Bokus-recension.

"Rekommenderar denna till den som är ett riktigt potterhead och är intresserad av alla små kuriosa kring Harry Potter-världen. Man får så allting i nya vinklar och lär känna gamla karaktärer på nya sätt samtidigt som man får lära känna nya karaktärer, vilket är väldigt intressant och spännande.

Det som är negativt är att det var väldigt lite att läsa, men det är förståeligt med tanke på att det är teater från början och inte bok. Jag tycker att det var väldigt lätt att komma in i formatet när man läste, det flöt på väldigt enkelt efter ett tag, och jag försökte hela tiden föreställa mig hur det skulle se ut på en scen. Så nu är jag ännu mer sugen på att faktiskt åka till England och gå och se föreställningen, men händer inte det så har jag i alla fall fått ta del av historien genom den här boken, och det är jag glad över!"

Kom på nu att jag kan lägga till en till negativ aspekt: Det var svårt att liksom få ett emotionellt band till någon karaktär. I Harry Potter-böckerna så följer man ju Harry hela tiden och man hejar liksom på honom, får veta hur han känner och tänker osv, men en sådan aspekt saknar jag i denna vilket gör att den känns ganska ytlig.

Men ja alltså, man ska inte förvänta sig en ny Harry Potter-historia för det är det inte. Tycker det låter så fel när den rubriceras som "den åttonde Harry Potter-historien" för det är det inte i min mening och det räknade jag aldrig med heller.

Skulle kunna prata i oändligheter om den här boken verkar det som, så bäst jag slutar nu. :D

Svar: Hmmmmm.... ja, jag vet ärligt inte! Jag får se om jag pallar ta mig an skiten. Vill nog hellre se teatern. :)
Pellespersonliga.se - Pelle Nilsson

Marie

Teatern är nog hundra gånger bättre så om du har chansen att se den så gör det i första hand så klart! Om inte annat så tar boken bara ett par dagar att läsa så du förlorar inte så mycket av livet. :)

Svar: True dat, true dat!
Pellespersonliga.se - Pelle Nilsson