Vad har du i truta, Rut? // Tack & Förlåt

Här kommer blogginlägget som jag skjutit upp länge nog - direktreklamen för min och Ellens YouTube-kanal. För igår natt blev vi färdiga med redigeringen av klipp nummer två. Det är irriterande hur ljuset flämtar till och från under videon (jag glömde kirra inställningarna), men annars är vi båda jävligt nöjda. Vi är rätt kul fan, vi två!
 
Det som smärtar med att pubba skiten här på bloggen är att det är jävligt tufft att visa upp sig i rörligt media efter tio år i etern som skribent. Ni är många har haft turen att slippa höra mitt gnällig närkemål in action. Men nu har i alla fall mitt internetintresse utvecklats till det här, så tillsammans får vi, ni och jag, lov att lära oss acceptera mitt skägg på utväxt, störiga beteende och dialekthelvetet.
 
 
INFO OM YOUTUBE-KANALEN "TACK & FÖRLÅT"
 
Namnet: Är hämtat från tionde avsnittet av Mysteriet på Greveholm, när mamma Astrid uppmanar sina barn att "vara snälla, rara barn som niger och säger 'tack och förlåt' till mormor". [se det här, 3:10 in i avsnittet]
 
Och vem är Ellen? En av de viktigaste brudarna i den här mannens liv. Jag har inte (tror jag) nämnt henne innan vid namn pga name-dropping är jävligt ointressant om man inte vet/känner till vem man pratar om. Låter det logiskt? Jag brukar bara skriva "mina peers" och syfta på alla jag umgås med istället för att namnge Bosse, Lasse, Britta osv osv. Jag och Ellen lärde först känna varandra genom McDonald's där vi båda jobbade förut.
 
Vi kommer filma: All möjlig skit! Både jag och Ellen reggade våra egna YT-konton 2006 och delade många gemensamma favoritklipp redan innan vi ens kände varandra. Vi vet vad vi tycker är kul med andra ord. Några av våra favorittubare inkluderar bland andra Grace Helbig, Mamrie Hart och Jenna Marbles.
 
Övrigt: PRENUMERERA! Det blir kult! Och passa på att följa oss på Instagram (@tackochforlat)
 
Nu ska jag sätta mig och spela tv-spel. Ett annat oväntat intresse som uppstår så här på ålderns höst... Ålderskris?
ellen, pelle och senapssillen - tack och förlåt!
Marie

"prenumera"

Har du spelat Fallout 4? Det är kul.

Svar: jajajajajajaja.....förlåt att jag är mänsklig vad fan! ;) Nä, jag har inte spelat Fallout. Har bara hört att grafiken är under all kritik och att det nu för stunden inte är värt pengarna (inte för att graffan är min prio, men rätt dyrt är det). Korrekt?
Pellespersonliga.se - Pelle Nilsson

Johanna

Det är nog det som är så kul med att ni startat upp en kanal tillsammans; att få höra din röst! (Efter att ha följt dig i vadå, 5 år?) :) Sen så är ni riktigt roliga tillsammans så jag kommer definitivt att fortsätta titta! :)

Svar: TACK JOJO! :D Vi har planer redo för nästakommande vidz också, så mer blir det
Pellespersonliga.se - Pelle Nilsson

Ellen

Jag vill ligga med dig och gifta mig med Ellen! Får man säga så på internet? Annars så tar jag tillbaka det och så vill jag bli kompis med er. Eftersom jag ju är en så generös människa då hade jag kunnat köpa grejer som ni kan mata varandra med. Ehhh wat wat. Jag tar tillbaka för att inte låta oerhört obehaglig

Svar: ONE HAPPY THREESOME?!
Pellespersonliga.se - Pelle Nilsson

Klara

Alltså, jag älskar er. Nya youtube-faves! När jag såg er första video blev jag så chockad (något extremt ordval kanske) när jag hörde din röst, den var mycket "mjukare" än jag väntat mig?! Anyways, ni får helt klart fem sushibitar som ni kan trycka in i munnen på varandra.

Svar: "Mjukare" som i "mesigare", ja jag vet ;) Du kan buda sushin hit, tack!
Pellespersonliga.se - Pelle Nilsson

Marie

Grafikmässigt kan jag inte säga så mycket för jag har bara spelar fallout på PC och då med low-inställningar pga jag bryr mig inte och vill att min laptop ska överleva. Men för att vara low så ser det väl bra ut tycker jag.
Dyrt är det ja! Nu har inte jag köpt det än men jag ska och tycker det är värt det med tanke på att jag nu lagt typ 90 timmar i spelet. 600/90 = 7 kr i timmen, och siffran sjunker eftersom jag är långt ifrån klar. :)

Ellie

Ni är fantastiskt roliga! :)

Svar: TACK! :D Följ oss! Dela oss! Älska (med) oss!
Pellespersonliga.se - Pelle Nilsson

Anonym

å jag som tänkte att det räcker med att höra din röst under tre dagar varje sommar..... ;P

Svar: Häh! Alltid lika charmig, azzhole. ;)
Pellespersonliga.se - Pelle Nilsson

anna

Ey den va från mig givetvis, doh! ;P

Anneli

Det här var fantastiskt kul och bra.

Svar: Tack.
Pellespersonliga.se - Pelle Nilsson

Martha Bondesson

Ålderskris?!
Du är fan ung Pelle !

Ida | the sky under the sea

Roligt! Instant subscribe! Kul att höra din röst efter alla dessa år också, haha.

Svar: :D
Pellespersonliga.se - Pelle Nilsson